کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات اختصاص وام ضروری و وام سفر به بازنشستگان اعلام شد (۱۸ تیر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۳۳۶۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
  • ۱
جزئیات اختصاص وام ضروری و وام سفر به بازنشستگان اعلام شد (۱۸ تیر ۱۴۰۲)
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات اختصاص وام ضروری و وام سفر به بازنشستگان را شرح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نعمت‌الله ترکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان خود، پرداخت وام ضروری به بازنشستگان است که در سال گذشته رقم پرداختی این وام به بازنشستگان کشوری ۱۵ میلیون تومان بود که در سال جاری این رقم به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص نحوه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر ماه قرعه‌کشی از بازنشستگان متقاضی صورت می‌پذیرد و به طور معمول بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان هر ماه از وام ضروری با رقم ۳۰ میلیون تومان استفاده خواهند کرد.

او گفت: تا پایان سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات وام سی میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری کارمزد وام اشاره شده را ۴ درصد عنوان کرد و افزود: در ماه‌های گذشته از سال جاری نیز این ماه به بازنشستگان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت وام سفر به بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امروز تمامی بازنشستگان از مراکز رفاهی وابسته به این صندوق در سراسر کشور بهره‌مند شوند و هزینه آن را به صورت اقساطی و کسر از حقوق پرداخت کنند.

وی در این باره توضیح داد: چنانچه بازنشسته‌ای بیست درصد از هزینه سفر را نقد پرداخت کند مابقی (۸۰ درصد) به صورت اقساطی از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد؛ و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یافته اگر چه این هزینه ناچیز است، اما تلاش می‌شود بخشی از هزینه‌های مربوط به ازدواج برطرف شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به صدور کارت اعتباری مخصوص بازنشستگان مخصوص خرید لوازم خانگی و منزل اشاره کرد و افزود: در این ارتباط نیز بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی بهره ببرند.

ترکی ادامه داد: توجه به حوزه ورزش بازنشستگان یکی دیگر از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می‌شود که در این ارتباط ۱۳ رشته ورزشی برای بازنشستگان تعریف شده است و بازنشستگان می‌توانند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری در این دوره و در طی هفت ماهه گذشته از مدیریت جدید توجه به اشتغال فرزندان است و این موضوع در اولویت سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است و در این ارتباط دو تفاهمنامه با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت به امضا رسیده است تا از این فرصت برای اشتغال فرزندان بازنشستگان استفاده شود. به موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرارداد این بیمه با شرکت آتیه‌سازان حافظ است و تعهدات این بیمه نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در طی هفت ماه گذشته اقدامات زیادی در حوزه گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای بازنشستگان کشوری انجام شده و بازنشستگان می‌توانند از تور‌های سیاحتی و از محل‌های اسکان در استان‌های مختلف بهره ببرند و تلاش شده است تا این ظرفیت به صورت کامل در اختیار بازنشستگان کشوری قرار بگیرد.

ترکی افزود: یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در سنوات گذشته داشته‌اند زمان پرداخت حقوق آن‌ها بوده به طوری که در این هفت ماه تلاش شده است که حقوق بازنشستگان در یک زمانبندی مشخص (۲۸ هر ماه) به حساب آن‌ها واریز بشود و این روند ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
0
چرا وظیفه بگیران را از استفاده خدمات رفاهی(سفر) حذف کرده اند ،،؟ متاسفانه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->